Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane są czasem w zgodzie z określoną konwencją estetyczną - np. duokoloru lub kontrastu paradoksalnego. Konwencja ta jednak musi być czytelna dla odbiorcy i zgodna z sensem przekazu. Ponadto wpływ 1 cm kwadratowego czerwonej plamy umieszczonej na szarej płaszczyźnie formatu A4 nie wywołuje takiego samego efektu jak na powierzchni 10 cm kwadratowych. Nie mówiąc już o tym, że wpływ ten jest zupełnie inny w sytuacji, kiedy
tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane są czasem w zgodzie z określoną konwencją estetyczną - np. duokoloru lub kontrastu paradoksalnego. Konwencja ta jednak musi być czytelna dla odbiorcy i zgodna z sensem przekazu. Ponadto wpływ 1 cm kwadratowego czerwonej plamy umieszczonej na szarej płaszczyźnie formatu A4 nie wywołuje takiego samego efektu jak na powierzchni 10 cm kwadratowych. Nie mówiąc już o tym, że wpływ ten jest zupełnie inny w sytuacji, kiedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego