Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Centralne postaci opowieści to dwaj, poszukujący tożsamości, outsiderzy. Syn niemieckiego imigranta Roedel (bardzo dobry Tobey Maguire), gdy większość jego rodaków staje po stronie Unii, przyłącza się do konfederatów, by walczyć u boku przyjaciela. Holt, Murzyn wyzwolony przez swego pana, nie opuszcza go i bije się z nim ramię w ramię. Kreśląc ich losy, Lee w sposób godny uznania łączy w harmonijną całość wojenny (anty) western z kameralnym dramatem obyczajowym. Scenariusz Jamesa Schamusa kilka razy oszukuje widza, a oszczędne dialogi są najwyższej próby. Także gwiazdka muzyki pop, niejaka Jewel, w głównej roli kobiecej nie jest niezła. Najpoważniejszy problem filmu tkwi w jego
Centralne postaci opowieści to dwaj, poszukujący tożsamości, outsiderzy. Syn niemieckiego imigranta <name type="person">Roedel</> (bardzo dobry <name type="person">Tobey Maguire</>), gdy większość jego rodaków staje po stronie Unii, przyłącza się do konfederatów, by walczyć u boku przyjaciela. <name type="person">Holt</>, Murzyn wyzwolony przez swego pana, nie opuszcza go i bije się z nim ramię w ramię. Kreśląc ich losy, <name type="person">Lee</> w sposób godny uznania łączy w harmonijną całość wojenny (anty) western z kameralnym dramatem obyczajowym. Scenariusz <name type="person">Jamesa Schamusa</> kilka razy oszukuje widza, a oszczędne dialogi są najwyższej próby. Także gwiazdka muzyki pop, niejaka <name type="person">Jewel</>, w głównej roli kobiecej nie jest niezła. Najpoważniejszy problem filmu tkwi w jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego