Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
1997 r., ale polski komisarz wycofał projekt pod naciskiem opinii publicznej.
Anda Rottenberg była komisarzem polskiej wystawy w Wenecji w 1993 i 1995 r. Na stulecie istnienia biennale zaprosiła do reprezentowania Polski Romana Opałkę, który wcześniej wystawiał na Aperto.
Kolejne wystawy to twórczość kobiet. W 1997 roku była to Zofia Kulik, a w 1999 roku Katarzyna Kozyra, która za wideoinstalację "Łaźnia męska" otrzymała jedno z czterech regulaminowych wyróżnień. Po raz pierwszy Polka znalazła się w gronie laureatów.
Już trzy razy polskich reprezentantów wyłaniano w konkursie i ani razu ich projekt nie został zrealizowany. W 1997 r. planowano udział trzech artystów, reprezentujących
1997 r., ale polski komisarz wycofał projekt pod naciskiem opinii publicznej. <br>&lt;name type="person"&gt;Anda Rottenberg&lt;/&gt; była komisarzem polskiej wystawy w Wenecji w 1993 i 1995 r. Na stulecie istnienia biennale zaprosiła do reprezentowania Polski Romana Opałkę, który wcześniej wystawiał na &lt;name type="place"&gt;Aperto&lt;/&gt;.<br>Kolejne wystawy to twórczość kobiet. W 1997 roku była to Zofia Kulik, a w 1999 roku Katarzyna Kozyra, która za wideoinstalację &lt;name type="tit"&gt;"Łaźnia męska"&lt;/&gt; otrzymała jedno z czterech regulaminowych wyróżnień. Po raz pierwszy Polka znalazła się w gronie laureatów. <br>Już trzy razy polskich reprezentantów wyłaniano w konkursie i ani razu ich projekt nie został zrealizowany. W 1997 r. planowano udział trzech artystów, reprezentujących
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego