Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
liniową, podczas prowadzenia ruchu dwutorowego jednokierunkowego obowiązuje zasada, jak dla linii z blokadą jednokierunkową. Bloków pozwolenia wtedy nie obsługuje się. Natomiast podczas prowadzenia jednotorowego dwukierunkowego ruchu pociągów obowiązuje zasada obsługi blokady, jak dla linii jednotorowej, z obsługą bloków pozwolenia i telefonogramami żądania i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu.

SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA
Na linii z samoczynną blokadą liniową stacje nie są wyposażone w urządzenia blokowe i nie ma bloków pozwolenia, początkowego, ani końcowego, jak w przypadku półsamoczynnej blokady liniowej. Szlak podzielony jest natomiast na odstępy stosownej długości (w zasadzie, nie mniejszej niż droga hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym
liniową, podczas prowadzenia ruchu dwutorowego jednokierunkowego obowiązuje zasada, jak dla linii z blokadą jednokierunkową. Bloków pozwolenia wtedy nie obsługuje się. Natomiast podczas prowadzenia jednotorowego dwukierunkowego ruchu pociągów obowiązuje zasada obsługi blokady, jak dla linii jednotorowej, z obsługą bloków pozwolenia i telefonogramami żądania i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu.<br><br>SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA<br>Na linii z samoczynną blokadą liniową stacje nie są wyposażone w urządzenia blokowe i nie ma bloków pozwolenia, początkowego, ani końcowego, jak w przypadku półsamoczynnej blokady liniowej. Szlak podzielony jest natomiast na odstępy stosownej długości (w zasadzie, nie mniejszej niż droga hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego