bo ok. 46 mln zł. Około 30 mln kosztowałby tabor, reszta to modernizacja infrastruktury. Inny, tańszy wariant (35 mln) to skrócenie trasy Metra II do Puławskiej i tu przesiadka w warszawską Szybką Kolej Miejską (miałaby powstać do 2015 roku). <br><br>Metro II daje ponadto możliwość innych połączeń komunikacyjnych, także niewielkim kosztem. Łącznik kolejowy między stacją Warszawa-Wola, a Dworcem Głównym umożliwi wyjazd w kierunku Nasielska, a wykorzystanie piaseczyńskiej kolejki wąskotorowej skomunikowałoby miejscowości dookoła Piaseczna aż do Złotokłosu. <br><br>Mimo że opracowanie sfinansowały okoliczne gminy (m.in. Piaseczno, Lesznowola, Konstancin-Jeziorna, Ursynów, Włochy), PKP, elektrociepłownia, Porty Lotnicze, miasto Warszawa, to żadna z tych instytucji