Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
z nachylenia monograficznego w nieco dawnym stylu, ale już zmierzano do ujęcia całości danego dzieła czy danego doświadczenia pisarskiego w ten sposób, że uwydatniono to, co niepowtarzalne i istotne, a zarazem wewnętrzne. Przykładem takiej pośredniości są choćby rozdziały o Byronie i Shelleyu w książce Jellenty o wszechpoemacie, czy znana rzecz Langego o Baudelairze. Na ogół niezbyt daleko od wzorca pozytywistycznego odbiegały portrety o charakterze popularyzatorskim, zwracające się do szerszej publiczności, by wymienić prace Antoniego Mazanowskiego, czy krótkie monografie - Józefa Flacha o Byronie lub Leo Belmonta o Tołstoju. W pracach o charakterze popularnym portret literacki na ogół ulegał uschematyzowaniu, czego przykładem są
z nachylenia monograficznego w nieco dawnym stylu, ale już <page nr=139> zmierzano do ujęcia całości danego dzieła czy danego doświadczenia pisarskiego w ten sposób, że uwydatniono to, co niepowtarzalne i istotne, a zarazem wewnętrzne. Przykładem takiej pośredniości są choćby rozdziały o Byronie i Shelleyu w książce Jellenty o wszechpoemacie, czy znana rzecz Langego o Baudelairze. Na ogół niezbyt daleko od wzorca pozytywistycznego odbiegały portrety o charakterze popularyzatorskim, zwracające się do szerszej publiczności, by wymienić prace Antoniego Mazanowskiego, czy krótkie monografie - Józefa Flacha o Byronie lub Leo Belmonta o Tołstoju. W pracach o charakterze popularnym portret literacki na ogół ulegał uschematyzowaniu, czego przykładem są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego