Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 16.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
centrum Warszawy. Kolejka, nazywana Metro II, wykorzystywałaby bocznicę kolejową, którą dowożony jest węgiel do elektrociepłowni Siekierki, i kolej radomską. Tor elektrociepłowni łączy się z linią kolejową do Radomia na stacji Warszawa-Okęcie, a na Siekierki prowadzi przez Piaseczno i Konstancin.

Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z
centrum Warszawy. Kolejka, nazywana Metro II, wykorzystywałaby bocznicę kolejową, którą dowożony jest węgiel do elektrociepłowni Siekierki, i kolej radomską. Tor elektrociepłowni łączy się z linią kolejową do Radomia na stacji Warszawa-Okęcie, a na Siekierki prowadzi przez Piaseczno i Konstancin. <br><br>Pomysł nie jest nowy, bo powstał już cztery lata temu. Lansuje go radna powiatu piaseczyńskiego Maria Bernacka-Rheims. Metro II ma odciążyć drogowe połączenia z Warszawą - Puławską, Przyczółkową. Codziennie przejeżdżają nimi tysiące aut, a autobusy już nie dają sobie rady z przewożeniem ludzi. Liczącą 28 km linię obsługiwałyby spalinowe autobusy szynowe. - Elektryfikacja bocznicy znacznie podniosłaby koszty przedsięwzięcia - tłumaczy Bogumił Gierałtowski z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego