Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
kulturowe twory człowieka, ale i sposób, w jaki postrzega on świat od niego niezależny, czyli naturę. Osiąga więc zrozumienie nie na poziomie partykularnych kultur, ale człowieka w ogóle. Jest to koncepcja śmiała, przekraczająca granicę nauki szczegółowej, jaką jest etnologia. Stając się koncepcją o filozoficznym charakterze zmienia jednak zasadniczo swój status. Lévi-Strauss - wychodząc od pozytywistycznej koncepcji wiedzy - chciał stworzyć z etnologii prawdziwą, ścisłą naukę na wzór językoznawstwa i nauk przyrodniczych. W konsekwencji powstała koncepcja metafizyczna, która - nie poddając się kryterium weryfikacji - falsyfikacji - traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.
Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda
kulturowe twory człowieka, ale i sposób, w jaki postrzega on świat od niego niezależny, czyli naturę. Osiąga więc zrozumienie nie na poziomie partykularnych kultur, ale człowieka w ogóle. Jest to koncepcja śmiała, przekraczająca granicę nauki szczegółowej, jaką jest etnologia. Stając się koncepcją o filozoficznym charakterze zmienia jednak zasadniczo swój status. Lévi-Strauss - wychodząc od pozytywistycznej koncepcji wiedzy - chciał stworzyć z etnologii prawdziwą, ścisłą naukę na wzór językoznawstwa i nauk przyrodniczych. &lt;page nr=65&gt; W konsekwencji powstała koncepcja metafizyczna, która - nie poddając się kryterium weryfikacji - falsyfikacji - traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.<br>Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego