Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
epizod.
3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało się, iż jest to konstrukcja nietrafiona i zaniechano jej wdrażania w życie. Lokomotywę EP23-001 przemianowano na ET22-121 i przeznaczono do obsługi pociągów towarowych.
4. EU07-241, EU07-242, EU07-243, EU07-244 - niegdyś były to lokomotywy EP08-005, EP08-002, EP08-004, EP08-003. Wtedy miały Vmax=140 km/h, teraz tylko 125 km/h. Jedna z nich - EU07-243 - cudem
epizod. <br>3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało się, iż jest to konstrukcja nietrafiona i zaniechano jej wdrażania w życie. Lokomotywę EP23-001 przemianowano na ET22-121 i przeznaczono do obsługi pociągów towarowych. <br>4. EU07-241, EU07-242, EU07-243, EU07-244 - niegdyś były to lokomotywy EP08-005, EP08-002, EP08-004, EP08-003. Wtedy miały Vmax=140 km/h, teraz tylko 125 km/h. Jedna z nich - EU07-243 - cudem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego