Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 5
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
działalność, tworzyć nowe połączenia międzynarodowe, zakupiło kolejne samoloty. W 1934 roku siedzibę LOT-u przeniesiono na Okęcie w Warszawie. Pięć lat później, w 1939 roku Polskie Linie Lotnicze przewiozły 65 tys. pasażerów i 1400 ton ładunków, obsługiwały 25 miast przy pomocy 26 samolotów. Stałymi pasażerami LOT-u byli: Irena i Ludwik Solscy, Tadeusz Boy-Żeleński, Melchior Wańkowicz i Bolesław Wieniawa-Długoszowski.

Utrata majątku

Chociaż druga wojna światowa nie była zaskoczeniem dla Polskich Linii Lotniczych, to jednak podczas okupacji uległ zniszczeniu cały majątek przedsiębiorstwa. LOT stracił również wielu pracowników.
Po zawierusze wojennej, 6 marca 1945 roku w Warszawie reaktywowano PLL LOT, uruchamiając
działalność, tworzyć nowe połączenia międzynarodowe, zakupiło kolejne samoloty. W 1934 roku siedzibę LOT-u przeniesiono na Okęcie w Warszawie. Pięć lat później, w 1939 roku Polskie Linie Lotnicze przewiozły 65 tys. pasażerów i 1400 ton ładunków, obsługiwały 25 miast przy pomocy 26 samolotów. Stałymi pasażerami LOT-u byli: Irena i Ludwik Solscy, Tadeusz Boy-Żeleński, Melchior Wańkowicz i Bolesław Wieniawa-Długoszowski.<br><br>&lt;tit&gt;Utrata majątku&lt;/&gt;<br><br>Chociaż druga wojna światowa nie była zaskoczeniem dla Polskich Linii Lotniczych, to jednak podczas okupacji uległ zniszczeniu cały majątek przedsiębiorstwa. LOT stracił również wielu pracowników.<br>Po zawierusze wojennej, 6 marca 1945 roku w Warszawie reaktywowano PLL LOT, uruchamiając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego