Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).

Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg
km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).<br><br> Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego