Typ tekstu: Książka
Autor: Fijewski Piotr
Tytuł: Jak rozwinąć skrzydła
Rok: 1996
posiadłości.
Posłużymy się tymi samymi przykładami:
Nadawca w pierwszej sytuacji: "Jesteś niechlujna".
lub
"Ty zawsze, jak jesz, musisz się czymś wybrudzić".
Nadawca w drugiej sytuacji: "Jesteś niesolidny".
lub
"Jak się na coś umawiamy, to zawsze musisz nawalić".
Zastanówmy się, czy nadawca:
- ma prawo uformować sobie negatywny pogląd na Twój temat?... Ma.
- ma
prawo wyrazić swój pogląd?... Ma.
- czy Ty w danej sprawie masz prawo do posiadania poglądu na własny temat?... Masz.
- czy masz prawo do wyrażenia tego poglądu?... Masz.
Zatem:
Potraktuj ocenę krytyczną na Twój temat jako subiektywną opinię nadawcy. Taka ocena faktycznie nie jest niczym więcej.
Ustosunkuj się do poglądu nadawcy
posiadłości.<br>Posłużymy się tymi samymi przykładami:<br>Nadawca w pierwszej sytuacji: "Jesteś niechlujna".<br>lub<br>"Ty zawsze, jak jesz, musisz się czymś wybrudzić".<br>Nadawca w drugiej sytuacji: "Jesteś niesolidny".<br>lub<br>"Jak się na coś umawiamy, to zawsze musisz nawalić".<br>Zastanówmy się, czy nadawca:<br>- ma prawo uformować sobie negatywny pogląd na Twój temat?... Ma.<br>- ma prawo wyrazić swój pogląd?... Ma.<br>- czy Ty w danej sprawie masz prawo do posiadania poglądu na własny temat?... Masz.<br>- czy masz prawo do wyrażenia tego poglądu?... Masz.<br>Zatem:<br>Potraktuj ocenę krytyczną na Twój temat jako subiektywną opinię nadawcy. Taka ocena faktycznie nie jest niczym więcej.<br>Ustosunkuj się do poglądu nadawcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego