Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
niemal od zarania byli w swoim kraju press darlings - pieszczoszkami dziennikarzy i to pomimo powtarzających się zarzutów o plagiaty w kilku piosenkach. Wytłumaczenie tego medialnego fenomenu jest proste: w drugiej połowie lat osiemdziesiątych Stany Zjednoczone odebrały Alhionowi prymat w dziedzinie popkultury i nowinek rockandrollowych. Ani The Smiths, ani The Jesus & Mary Chain, ani The Stone Roses nie rzuciły Amerykanów na kolana. Tam grano thrash metal, tam grano hardcore, tam szokowali Sonic Youth, tam była ojczyzna hip hopu. Oasis hyli szansą, że kompleks zostanie, częściowo przynajmniej, zaleczony. Rodził się brit pop.
Chwytliwe melodie, sugestywne, lekko oniryczno-butne teksty i wyraźny pazur muzyczny
niemal od zarania byli w swoim kraju press darlings - pieszczoszkami dziennikarzy i to pomimo powtarzających się zarzutów o plagiaty w kilku piosenkach. Wytłumaczenie tego medialnego fenomenu jest proste: w drugiej połowie lat osiemdziesiątych Stany Zjednoczone odebrały Alhionowi prymat w dziedzinie popkultury i nowinek rockandrollowych. Ani The Smiths, ani The Jesus &amp; Mary Chain, ani The Stone Roses nie rzuciły Amerykanów na kolana. Tam grano thrash metal, tam grano hardcore, tam szokowali Sonic Youth, tam była ojczyzna hip hopu. Oasis hyli szansą, że kompleks zostanie, częściowo przynajmniej, zaleczony. Rodził się brit pop.<br>Chwytliwe melodie, sugestywne, lekko oniryczno-butne teksty i wyraźny pazur muzyczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego