Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
komunikacji
Reklama jest procesem komunikacji, który w ograniczonym zakresie spełnia warunki określające przebieg porozumiewania się opartego na bezpośrednim kontakcie. Kryterium zdolności odbiorcy do percepcji komunikatu, zgodne z intencjami nadawcy realizowane jest dopiero w końcowym etapie kampanii. Również w ograniczonym stopniu redukowany jest poziom niepewności odbiorcy w stosunku do reklamowanego obiektu. Nadawca komunikatu nie ma też możliwości dowolnego ustalania hierarchii ważności między desygnatami wiadomości. Znaczna część informacji przekazywana jest niezależnie od jego intencji. Reklama umożliwia jednak wywieranie wpływu na postawę odbiorcy wobec wiadomości oraz elastyczne manipulowanie stopniem odpowiedniości desygnatu wobec realnego obiektu. Pozwala też na znaczną elastyczność użycia kodów, w jakich zapisywana
komunikacji&lt;/&gt;<br>Reklama jest procesem komunikacji, który w ograniczonym zakresie spełnia warunki określające przebieg porozumiewania się opartego na bezpośrednim kontakcie. Kryterium zdolności odbiorcy do percepcji komunikatu, zgodne z intencjami nadawcy realizowane jest dopiero w końcowym etapie kampanii. Również w ograniczonym stopniu redukowany jest poziom niepewności odbiorcy w stosunku do reklamowanego obiektu. Nadawca komunikatu nie ma też możliwości dowolnego ustalania hierarchii ważności między desygnatami wiadomości. Znaczna część informacji przekazywana jest niezależnie od jego intencji. Reklama umożliwia jednak wywieranie wpływu na postawę odbiorcy wobec wiadomości oraz elastyczne manipulowanie stopniem odpowiedniości desygnatu wobec realnego obiektu. Pozwala też na znaczną elastyczność użycia kodów, w jakich zapisywana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego