Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
ono trudności, nawet gdy materiał zamyka się w obrębie jednego kraju. Dlatego niektóre pisma angielskie, porywające się raz do roku na taką kwalifikację, przeprowadzają ją według pewnych wyodrębnionych kategorii: "najlepsze przedstawienie", "najlepsza reżyseria" itp. Oto próba zastosowania tej praktyki do festiwalu szekspirowskiego.
Najambitniejszy, najtrudniejszy jako zadanie teatralne utwór klasyczny: "Ptaki". Najwybitniejszy dramatopisarz współczesny starszego pokolenia: O'Casey ("The Plough and the Stars"). Najciekawszy, najbardziej obiecujący dramatopisarz współczesny młodszego pokolenia: Mrożek, zwłaszcza jako autor "Zabawy".
Najwyższy kunszt słowa scenicznego: oczywiście i niespornie Komedia Francuska. Najwyższy kunszt aktorski, mimetyczny: mimo wszystko Moskiewski Teatr Artystyczny.
Najlepsza, najinteligentniejsza reżyseria kameralna: Teatr Współczesny (Swinarski - "Zabawa"). Najlepsza reżyseria
ono trudności, nawet gdy materiał zamyka się w obrębie jednego kraju. Dlatego niektóre pisma angielskie, porywające się raz do roku na taką kwalifikację, przeprowadzają ją według pewnych wyodrębnionych kategorii: "najlepsze przedstawienie", "najlepsza reżyseria" itp. Oto próba zastosowania tej praktyki do festiwalu szekspirowskiego.<br>Najambitniejszy, najtrudniejszy jako zadanie teatralne utwór klasyczny: "Ptaki". Najwybitniejszy dramatopisarz współczesny starszego pokolenia: O'Casey ("The Plough and the Stars"). Najciekawszy, najbardziej obiecujący dramatopisarz współczesny młodszego pokolenia: Mrożek, zwłaszcza jako autor "Zabawy".<br>Najwyższy kunszt słowa scenicznego: oczywiście i niespornie Komedia Francuska. Najwyższy kunszt aktorski, mimetyczny: mimo wszystko Moskiewski Teatr Artystyczny.<br>Najlepsza, najinteligentniejsza reżyseria kameralna: Teatr Współczesny (Swinarski - "Zabawa"). Najlepsza reżyseria
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego