Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
małe sklepiki i supermarkety, na wsi i w mieście. Kampanię, która ma zachęcać sprzedawców do sprawdzania wieku klientów będą sponsorować... browary.
Socjologowie sprawdzili, jak przestrzegane są przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości, wysyłając do sklepów młodych ludzi, wyglądających na niepełnoletnich. Sprzedawcy powinni ich poprosić o pokazanie dowodu osobistego albo legitymacji. Nic z tego. Zaledwie co czwarty sprawdził dokumenty.
- Większość Polaków wie, że sprzedawanie alkoholu nieletnim jest przestępstwem, ale niekoniecznie coś z tego wynika - przyznaje Bogusław Preisner z Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która zorganizowała badanie.
Pocieszające jest to, że kiedy któryś z klientów w sklepie zwrócił sprzedawcy uwagę, że powinien wylegitymować młodego człowieka
małe sklepiki i supermarkety, na wsi i w mieście. Kampanię, która ma zachęcać sprzedawców do sprawdzania wieku klientów będą sponsorować... browary.<br>Socjologowie sprawdzili, jak przestrzegane są przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości, wysyłając do sklepów młodych ludzi, wyglądających na niepełnoletnich. Sprzedawcy powinni ich poprosić o pokazanie dowodu osobistego albo legitymacji. Nic z tego. Zaledwie co czwarty sprawdził dokumenty.<br>- Większość Polaków wie, że sprzedawanie alkoholu nieletnim jest przestępstwem, ale niekoniecznie coś z tego wynika - przyznaje &lt;name type="person"&gt;Bogusław Preisner&lt;/&gt; z &lt;name type="org"&gt;Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych&lt;/&gt;, która zorganizowała badanie.<br>Pocieszające jest to, że kiedy któryś z klientów w sklepie zwrócił sprzedawcy uwagę, że powinien wylegitymować młodego człowieka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego