Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
słowo środkami inscenizacyjnymi.
Nieco inaczej, zaskakująco, pojmował przyszłe miejsce słowa w spektaklu Zygmunt Krasiński: . Rola dramaturga miałaby zatem sprowadzać się wedle Krasińskiego do przekazania aktorom "ogólnej treści" sztuki. Zapisanie jej tekstu byłoby niekonieczne. Jak się zdaje, ten pomysł jest logiczną acz daleką konsekwencją idei przedstawionej we wstępie do pierwszej części Nie-Boskiej komedii, że z punktu widzenia poety sprawą podrzędną jest utrwalenie słowa. Ale Krasiński też przecież chciał scenę podporządkować w pełni tekstowi: tyle że aktorzy byliby jakby mocniej, i właśnie po stronie słowa, włączeni w akt kreacji.



Z tego tekstu Tiecka (i z dalszych jego rozpraw z Dramaturgische Blätter) przebija charakterystyczne dla
słowo środkami inscenizacyjnymi.<br>Nieco inaczej, zaskakująco, pojmował przyszłe miejsce słowa w spektaklu Zygmunt Krasiński: &lt;gap&gt;. Rola dramaturga miałaby zatem sprowadzać się wedle Krasińskiego do przekazania aktorom "ogólnej treści" sztuki. Zapisanie jej tekstu byłoby niekonieczne. Jak się zdaje, ten pomysł jest logiczną acz daleką konsekwencją idei przedstawionej we wstępie do pierwszej części Nie-Boskiej komedii, że z punktu widzenia poety sprawą podrzędną jest utrwalenie słowa. Ale Krasiński też przecież chciał scenę podporządkować w pełni tekstowi: tyle że aktorzy byliby jakby mocniej, i właśnie po stronie słowa, włączeni w akt kreacji.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Z tego tekstu Tiecka (i z dalszych jego rozpraw z Dramaturgische Blätter) przebija charakterystyczne dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego