Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
struktury poznawczej odbiorców, co ma decydujące znaczenie dla formowania ich postaw i zachowań. Ten poznawczy aspekt recepcji treści środków masowych przyciągnął w latach ostatnich uwagę wielu badaczy komunikowania, ponieważ oferuje interesujące odpowiedzi na wiele tradycyjnych pytań dotyczących skuteczności oddziaływania środków masowych, zarówno w sferze politycznej, jak wychowawczej, kulturalnej i gospodarczej.
Ogólna idea efektu "porządku dziennego", czyli zdolności środków masowych kształtowania hierarchii wydarzeń w świadomości indywidualnej i opinii publicznej została wprowadzona do studiów nad komunikowaniem masowym stosunkowo wcześnie. W pierwszym rozdziale "The World Outside and the Pictures in Our Heads", znanej książki Public Opinion, Walter Lippmann [1922] wskazał na dominację prasy masowej
struktury poznawczej odbiorców, co ma decydujące znaczenie dla formowania ich postaw i zachowań. Ten poznawczy aspekt recepcji treści środków masowych przyciągnął w latach ostatnich uwagę wielu badaczy komunikowania, ponieważ oferuje interesujące odpowiedzi na wiele tradycyjnych pytań dotyczących skuteczności oddziaływania środków masowych, zarówno w sferze politycznej, jak wychowawczej, kulturalnej i gospodarczej. <br>Ogólna idea efektu "porządku dziennego", czyli zdolności środków masowych kształtowania hierarchii wydarzeń w świadomości indywidualnej i opinii publicznej została wprowadzona do studiów nad komunikowaniem masowym stosunkowo wcześnie. W pierwszym rozdziale "The World Outside and the Pictures in Our Heads", znanej książki Public Opinion, Walter Lippmann [1922] wskazał na dominację prasy masowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego