Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
zasadami konkurencji, gdy następują różne porozumienia między przedsiębiorstwami, oraz art.86 dotyczący wykorzystywania przez przedsiębiorstwa dominującej pozycji na rynku.
W art. 90 jest rozwinięcie postanowień artykułów 85 i 86 na przedsiębiorstwa o charakterze publicznym i quasi-publicznym, natomiast artykuły 92 i 93 określają zasady pomocy rządów krajów członkowskich dla przedsiębiorstw.
Ogólne ramy prawne polityki konkurencji, zawarte w Traktacie Rzymskim EWG, zostały później określone bardziej szczegółowo w różnych dyrektywach, rozporządzeniach, decyzjach, rekomendacjach i opiniach Komisji Europejskiej oraz Rady, jak też w orzeczeniach Trybunału Sprawiedliwości.
Istotne znaczenie dla tych spraw miało opracowane przez Komisję rozporządzenie w sprawie łączenia i przejmowania przedsiębiorstw poprzez wykupywanie
zasadami konkurencji, gdy następują różne porozumienia między przedsiębiorstwami, oraz art.86 dotyczący wykorzystywania przez przedsiębiorstwa dominującej pozycji na rynku.<br>W art. 90 jest rozwinięcie postanowień artykułów 85 i 86 na przedsiębiorstwa o charakterze publicznym i quasi-publicznym, natomiast artykuły 92 i 93 określają zasady pomocy rządów krajów członkowskich dla przedsiębiorstw.<br>Ogólne ramy prawne polityki konkurencji, zawarte w Traktacie Rzymskim EWG, zostały później określone bardziej szczegółowo w różnych dyrektywach, rozporządzeniach, decyzjach, rekomendacjach i opiniach Komisji Europejskiej oraz Rady, jak też w orzeczeniach Trybunału Sprawiedliwości.<br>Istotne znaczenie dla tych spraw miało opracowane przez Komisję rozporządzenie w sprawie łączenia i przejmowania przedsiębiorstw poprzez wykupywanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego