Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 52
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1997
Ta muzyka to oddech, uspokojenie. To podróż w rejon innych odczuć i wrażeń" - mówił o twórczości Zbigniewa Preisnera Piotr Skrzynecki. Krakowski kompozytor samouk jest jednym z najczęściej i najchętniej nagradzanych twórców muzyki filmowej: trzykrotnie uznawany za kompozytora roku przez Los Angeles Critics Association, nominowany do Cezara, Złotego Globu, a nawet Oscara (za "Podwójne życie Weroniki"). Jego nazwisko staje się - obok nazwisk Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Wojciecha Kilara - symbolem polskiej muzyki na świecie, a przez powszechność medium, jakim jest film, dociera także do mniej wyrobionego odbiorcy. Muzyka poważna właśnie dzięki Preisnerowi trafia do fanów Anity Lipnickiej i Roberta Jansona.

- Wyjątkowo
Ta muzyka to oddech, uspokojenie. To podróż w rejon innych odczuć i wrażeń"&lt;/&gt; - mówił o twórczości Zbigniewa Preisnera Piotr Skrzynecki. Krakowski kompozytor samouk jest jednym z najczęściej i najchętniej nagradzanych twórców muzyki filmowej: trzykrotnie uznawany za kompozytora roku przez Los Angeles Critics Association, nominowany do Cezara, Złotego Globu, a nawet Oscara (za "Podwójne życie Weroniki"). Jego nazwisko staje się - obok nazwisk Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Wojciecha Kilara - symbolem polskiej muzyki na świecie, a przez powszechność medium, jakim jest film, dociera także do mniej wyrobionego odbiorcy. Muzyka poważna właśnie dzięki Preisnerowi trafia do fanów Anity Lipnickiej i Roberta Jansona.<br><br> - Wyjątkowo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego