Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Arsenał Gorzowski
Nr: 7/8
Miejsce wydania: Gorzów Wielkopolski
Rok: 1998
efekt wpływu muzyki rozrywkowej i kultury masowej w ogóle - na muzykę tzw. klasyczną i kulturę tzw. wysoką. Ale do rzeczy.
Rozpoczęło się od etiudy b-moll op. 4 Karola Szymanowskiego, utworu z wczesnego okresu twórczości wybitnego polskiego kompozytora. Etiudę opracowaną przez Grzegorza Fitelberga i spopularyzowaną przez pianistę i polityka Jana Paderewskiego gorzowscy muzycy wykonali żywiołowo i z przejęciem. Utwór temu sprzyja, jest rzewny i sentymentalny, a jednocześnie posiada jakąś wewnętrzną moc, głęboko poruszającą. Partie instrumentów smyczkowych Fitelberg opracował po mistrzowsku, sam utwór znamionuje już późniejszy, dojrzały styl Szymanowskiego. W składzie Gorzowskiej Orkiestry Kameralnej samych skrzypiec jest dwadzieścia. Nic więc dziwnego, że
efekt wpływu muzyki rozrywkowej i kultury masowej w ogóle - na muzykę tzw. klasyczną i kulturę tzw. wysoką. Ale do rzeczy.<br>Rozpoczęło się od etiudy b-moll op. 4 Karola Szymanowskiego, utworu z wczesnego okresu twórczości wybitnego polskiego kompozytora. Etiudę opracowaną przez Grzegorza Fitelberga i spopularyzowaną przez pianistę i polityka Jana Paderewskiego gorzowscy muzycy wykonali żywiołowo i z przejęciem. Utwór temu sprzyja, jest rzewny i sentymentalny, a jednocześnie posiada jakąś wewnętrzną moc, głęboko poruszającą. Partie instrumentów smyczkowych Fitelberg opracował po mistrzowsku, sam utwór znamionuje już późniejszy, dojrzały styl Szymanowskiego. W składzie Gorzowskiej Orkiestry Kameralnej samych skrzypiec jest dwadzieścia. Nic więc dziwnego, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego