Typ tekstu: Książka
Autor: Rożek Michał
Tytuł: Symbolika i magia Krakowa
Rok: 2000
tradycji, miał być własnością św. Stanisława Kostki i w roku 1597 dostał go od jezuitów ówczesny biskup łucki Bernard Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom.
Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono obraz po Rynku, zresztą nie bez skutku, bowiem zaraza ustąpiła.
Jeszcze w okresie międzywojennym, w pierwszą niedzielę października ten łaskami słynący wizerunek - jak notował współczesny - . Tyle relacja
tradycji, miał być własnością św. Stanisława Kostki i w roku 1597 dostał go od jezuitów ówczesny biskup łucki Bernard Maciejowski, który po widzeniu sennym przekazał go dominikanom. Gdy w roku 1600 objął rządy w diecezji krakowskiej, przywiózł ze sobą ten obraz. Miastu zagroziła zaraza. To wówczas Maciejowski ofiarował go dominikanom. <br>Palladium Krakowa nie tylko kojarzono z walkami tureckimi, lecz także z zarazami. Gdy w 1831 r. cholera grasowała, dziesiątkując krakowian, raz jeszcze procesjonalnie obnoszono obraz po Rynku, zresztą nie bez skutku, bowiem zaraza ustąpiła. <br>Jeszcze w okresie międzywojennym, w pierwszą niedzielę października ten łaskami słynący wizerunek - jak notował współczesny - &lt;gap&gt;. Tyle relacja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego