Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
w obawie przed zagrożeniem, jakie mogło pojawić się dla nich w wyniku powstania "twierdzy europejskiej".
Firmy europejskie wyraźnie koncentrowały się na swych głównych sferach działania, co przyniosło w rezultacie: dezinwestycje dotyczące operacji w tych dziedzinach i grupach produktów, które nie miały konkurować z innymi przedsiębiorstwami, rozszerzenie geograficznego zasięgu działania przedsiębiorstw.
Potwierdza się teza o rozwoju tego typu działań z punktu widzenia rynku europejskiego. Obrazuje to przykład dotyczący firm brytyjskich. Widać wyraźnie, że od przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w Wielkiej Brytanii znaczenia nabiera łączenie przedsiębiorstw w celu wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim. Najnowszym i najbardziej spektakularnym przykładem fuzji dużych przedsiębiorstw europejskich
w obawie przed zagrożeniem, jakie mogło pojawić się dla nich w wyniku powstania "twierdzy europejskiej".<br>Firmy europejskie wyraźnie koncentrowały się na swych głównych sferach działania, co przyniosło w rezultacie: dezinwestycje dotyczące operacji w tych dziedzinach i grupach produktów, które nie miały konkurować z innymi przedsiębiorstwami, rozszerzenie geograficznego zasięgu działania przedsiębiorstw.<br>Potwierdza się teza o rozwoju tego typu działań z punktu widzenia rynku europejskiego. Obrazuje to przykład dotyczący firm brytyjskich. Widać wyraźnie, że od przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w Wielkiej Brytanii znaczenia nabiera łączenie przedsiębiorstw w celu wzmocnienia ich pozycji na rynku europejskim. Najnowszym i najbardziej spektakularnym przykładem fuzji dużych przedsiębiorstw europejskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego