Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
mechanizmy percepcji oraz naturalną tendencję do określania zależności między poszczególnymi informacjami, docierającymi z otoczenia. Pozwalają też uniknąć sytuacji, w których przekaz straci swe funkcje informacyjne oraz motywacyjne na skutek podawania argumentów, co do których odbiorca ma już wystarczającą ilość informacji, tworząc związki przyczynowe między elementami głównej linii argumentacji oraz kontekstem. Poza tym warunki kontraktu "znane-nowe" mogą być spełniane również w stosunku do treści, które na poziomie stwierdzeń nie miałyby żadnych cech angażujących. Konstruowanie tekstów tego typu jest zadaniem trudnym i pracochłonnym. Spotyka się je więc rzadziej niż można by tego oczekiwać, co wpływa pozytywnie na odbiór komunikatu, w stosunku do
mechanizmy percepcji oraz naturalną tendencję do określania zależności między poszczególnymi informacjami, docierającymi z otoczenia. Pozwalają też uniknąć sytuacji, w których przekaz straci swe funkcje informacyjne oraz motywacyjne na skutek podawania argumentów, co do których odbiorca ma już wystarczającą ilość informacji, tworząc związki przyczynowe między elementami głównej linii argumentacji oraz kontekstem. Poza tym warunki kontraktu "znane-nowe" mogą być spełniane również w stosunku do treści, które na poziomie stwierdzeń nie miałyby żadnych cech angażujących. Konstruowanie tekstów tego typu jest zadaniem trudnym i pracochłonnym. Spotyka się je więc rzadziej niż można by tego oczekiwać, co wpływa pozytywnie na odbiór komunikatu, w stosunku do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego