Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
znacznego rozszerzenia granic wolności twórcy, większej swobody w traktowaniu gatunku romantycznego, ale obstawał za utrzymaniem pewnych rygorów. Żądał na przykład zachowania jedności akcji, wyłączności dla tematu historycznego, pisania wierszem.
Wiedział, jakie niebezpieczeństwa grożą dramatowi w teatrze. Za jakże wygodną uznał sytuację artysty, który nim wzgardził! Pięknie pisał o tym w Przedmowie do Cromwella: „nie spodziewając się, że [Cromwell] będzie kiedykolwiek grany, [autor] dał się ponieść kaprysom fantazji w komponowaniu utworu, doznał przyjemności w jego szerokiej rozbudowie, z upodobaniem rozwijał swój temat, co sprawiło, że choć dramat ostatecznie oddalił się od sceny, to przynajmniej znacznie zyskał na pełni obrazu pod względem
znacznego rozszerzenia granic wolności twórcy, większej swobody w traktowaniu gatunku romantycznego, ale obstawał za utrzymaniem pewnych rygorów. Żądał na przykład zachowania jedności akcji, wyłączności dla tematu historycznego, pisania wierszem.<br>Wiedział, jakie niebezpieczeństwa grożą dramatowi w teatrze. Za jakże wygodną uznał sytuację artysty, który nim wzgardził! Pięknie pisał o tym w Przedmowie do Cromwella: &lt;q&gt;&#132;nie spodziewając się, że [Cromwell] będzie kiedykolwiek grany, [autor] dał się ponieść kaprysom fantazji w komponowaniu utworu, doznał przyjemności w jego szerokiej rozbudowie, z upodobaniem rozwijał swój temat, co sprawiło, że choć dramat ostatecznie oddalił się od sceny, to przynajmniej znacznie zyskał na pełni obrazu pod względem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego