Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
dość elastyczny - może dopuszczać wiele różnych sygnałów zachowując równowagę. Tworzenie modeli obrazów przez odbiorcę w doświadczeniu estetycznym jest na pewien sposób przewidywalne. To z kolei oznacza, że twórca dzieła sztuki może sądzić, iż "specjalna" fizyczność dzieła może zawierać w sobie nośne znaczeniowo struktury, które mogą być rozpoznane w odpowiednich warunkach.
"Psychika ludzka jest w pewien sposób złuszczana (exfolié); pierwotne, na wpół świadome przedstawienie przestrzeni uległo podziałowi i utworzyło jedną (i więcej) przestrzeni tego samego typu: przestrzeni semantycznych, w których mieszczą się aktanty: pojęcia. Regulacja tych elementów w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego
dość elastyczny - może dopuszczać wiele różnych sygnałów zachowując równowagę. Tworzenie modeli obrazów przez odbiorcę w doświadczeniu estetycznym jest na pewien sposób przewidywalne. To z kolei oznacza, że twórca dzieła sztuki może sądzić, iż "specjalna" fizyczność dzieła może zawierać w sobie nośne znaczeniowo struktury, które mogą być rozpoznane w odpowiednich warunkach.<br>"Psychika ludzka jest w pewien sposób złuszczana (exfolié); pierwotne, na wpół świadome przedstawienie przestrzeni uległo podziałowi i utworzyło jedną (i więcej) przestrzeni tego samego typu: przestrzeni semantycznych, w których mieszczą się aktanty: pojęcia. Regulacja tych elementów w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego