obok <name type="org">Reutersa</>: <name type="org">Agence France Presse (AFP)</>, czyli zmodernizowany <name type="org">Havas</>, wspomniana <name type="org">Associated Press (AP)</> i jej amerykańska konkurentka, najmłodsza w tym gronie, bo powstała w roku 1958 agencja <name type="org">United Press International (UPI)</>.<br>Z szacunków wynika, że około 80 proc. ukazujących się w światowej prasie informacji z zagranicy pochodzi z tych agencji. Pulę uzupełniają agencje mniejsze, tak krajowe, jak nasz PAP, jak i regionalne, w rodzaju rosyjskiej <name type="org">ITAR-TASS</> czy japońskiej <name type="org">Kyodo</>.<br><br><tit1>Informacja się sprzedaje</><br>W tej chwili <name type="org">Reuters</> jest najsłabszą częścią "<q>czwórki</>" - w latach 70. i 80. groziło mu nawet bankructwo, ale zmiana profilu, a właściwie powrót do źródeł, czyli specjalizowanie się