Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
muzyką do "Tragedii Posejdona", "Płonącego wieżowca" czy "Szczęk", za które został uhonorowany Oscarem w 1975 r. Słychać go również w najbardziej kasowych filmach wszech czasów - "Gwiezdnych wojnach", "Bliskich spotkaniach trzeciego stopnia" czy "E.T.". Jego świetna passa trwała również w latach 80. i 90. ("Urodzony 4 lipca", "Lista Schindlera", "Szeregowiec Ryan"). Fakt, że Williams jest nadwornym kompozytorem Spielberga i Lucasa, stawia go ponad innymi twórcami, choć jego kompozycje nie mają cech przeboju (wyjątkiem jest motyw z "Gwiezdnych wojen", który w wersji dyskotekowej stał się hitem w USA w 1977 r.). Jednym z groźniejszych konkurentów Williamsa jest - równie płodny - Amerykanin Jerry Goldsmith
muzyką do "Tragedii Posejdona", "Płonącego wieżowca" czy "Szczęk", za które został uhonorowany Oscarem w 1975 r. Słychać go również w najbardziej kasowych filmach wszech czasów - "Gwiezdnych wojnach", "Bliskich spotkaniach trzeciego stopnia" czy "E.T.". Jego świetna passa trwała również w latach 80. i 90. ("Urodzony 4 lipca", "Lista Schindlera", "Szeregowiec Ryan"). Fakt, że Williams jest nadwornym kompozytorem Spielberga i Lucasa, stawia go ponad innymi twórcami, choć jego kompozycje nie mają cech przeboju (wyjątkiem jest motyw z "Gwiezdnych wojen", który w wersji dyskotekowej stał się hitem w USA w 1977 r.). Jednym z groźniejszych konkurentów Williamsa jest - równie płodny - Amerykanin Jerry Goldsmith
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego