Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 23
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Morskie Oko. Kiedy przyszła moda na góralszczyznę, na pocztówkach zaczęto pokazywać motywy etnograficzne, a wśród nich sceny z życia pasterskiego. Również przewodnictwo tatrzańskie było uwieczniane na kartach korespondencyjnych.
Wydawcami pocztówek byli przede wszystkim: K. Baum, S. Ciszewski, J.F.J. Komendziński, J. Ryś z Zakopanego oraz krakowskie firma Jana Fischera, "Salon Malarzy Polskich", "Polonia" i "Sztuka". Natomiast w latach międzywojennych rekordy pod względem ilości wydanych kart pocztowych biła firma "L. Zwoliński" w Zakopanem, wydając przede wszystkim reprodukcje zdjęć Tadeusza i Stefana Zwolińskich. Wydawano też tzw. pocztówki fotograficzne, które poza rolą karty korespondencyjnej były także bardzo dobrymi zdjęciami.
Na pocztówkach wydanych do
Morskie Oko. Kiedy przyszła moda na góralszczyznę, na pocztówkach zaczęto pokazywać motywy etnograficzne, a wśród nich sceny z życia pasterskiego. Również przewodnictwo tatrzańskie było uwieczniane na kartach korespondencyjnych.<br>Wydawcami pocztówek byli przede wszystkim: K. Baum, S. Ciszewski, J.F.J. Komendziński, J. Ryś z Zakopanego oraz krakowskie firma Jana Fischera, "Salon Malarzy Polskich", "Polonia" i "Sztuka". Natomiast w latach międzywojennych rekordy pod względem ilości wydanych kart pocztowych biła firma "L. Zwoliński" w Zakopanem, wydając przede wszystkim reprodukcje zdjęć Tadeusza i Stefana Zwolińskich. Wydawano też tzw. pocztówki fotograficzne, które poza rolą karty korespondencyjnej były także bardzo dobrymi zdjęciami.<br>Na pocztówkach wydanych do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego