Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
niemu. I jest od niego silniejszy. Musi go zmiażdżyć. Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.
DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia wyższych sfer towarzyskich.
KOTT: Protestuję! Nie elżbietanie i nie Shakespeare.
DYGAT: Ale to przyczyniało się jednak do tego, że Shakespeare był bestsellerem w teatrze. W dramatach shakespeare'owskich rozgrywanych choćby na najwyższym
niemu. I jest od niego silniejszy. Musi go zmiażdżyć. Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia wyższych sfer towarzyskich.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Protestuję! Nie elżbietanie i nie Shakespeare.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Ale to przyczyniało się jednak do tego, że Shakespeare był bestsellerem w teatrze. W dramatach shakespeare'owskich rozgrywanych choćby na najwyższym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego