Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
działa dużo firm o zrównoważonych udziałach w nim, to sytuacja jest stabilna. Jeśli natomiast występuje koncentracja i sektor (branża) jest zdominowany przez kilka przedsiębiorstw, to istnieje znaczne niebezpieczeństwo narzucania innym swych warunków przez lidera rynkowego. Najprostszą miarą koncentracji jest tzw. stopa koncentracji firmy. Wskaźnik ten jest obliczony w sposób następujący:
Si=qi:q,
gdzie:
Si - udział sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa w sprzedaży ogółem,
qi- wielkość sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa,
q- wielkość sprzedaży ogółem w danej branży na danym rynku.
Omawiany wskaźnik może być wykorzystany do uszeregowania
przedsiębiorstw na analizowanym rynku pod względem wielkości ich
sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu
działa dużo firm o zrównoważonych udziałach w nim, to sytuacja jest stabilna. Jeśli natomiast występuje koncentracja i sektor (branża) jest zdominowany przez kilka przedsiębiorstw, to istnieje znaczne niebezpieczeństwo narzucania innym swych warunków przez lidera rynkowego. Najprostszą miarą koncentracji jest tzw. stopa koncentracji firmy. Wskaźnik ten jest obliczony w sposób następujący:<br>Si=qi:q,<br>gdzie:<br>Si - udział sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa w sprzedaży ogółem,<br>qi- wielkość sprzedaży i-tego przedsiębiorstwa,<br>q- wielkość sprzedaży ogółem w danej branży na danym rynku.<br>Omawiany wskaźnik może być wykorzystany do uszeregowania<br>przedsiębiorstw na analizowanym rynku pod względem wielkości ich<br>sprzedaży. Dodając wskaźnik S dla pierwszych dziesięciu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego