Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
balansowanie między twardą wolą dochowania wierności idei wielkiej sztuki i wolności artysty a realnością wymogów, narzucanych przez dyrektorów zespołu i aktorów, przez cenzurę, przez pruderię publiczności.



Rozdział 7 POLSKIE SPRAWY

Beatrix Cenci Słowackiego

Percy Shelley tak opisywał Beatrycze Cenci, ukazaną tuż przed śmiercią na portrecie malowanym przez Guido Reni:
Gdy Słowacki przystępował do pisania francuskiego dramatu Beatrix Cenci, w listopadzie 1832 roku w Paryżu, opisywanego przez Shelleya portretu Beatrycze jeszcze nie widział; we Włoszech był po raz pierwszy dopiero w 1836 roku. Czytał natomiast z pewnością dramat Shelleya i znał z przedmowy opisany przez Shelleya wizerunek. Mógł też znać obraz Paula
balansowanie między twardą wolą dochowania wierności idei wielkiej sztuki i wolności artysty a realnością wymogów, narzucanych przez dyrektorów zespołu i aktorów, przez cenzurę, przez pruderię publiczności.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 7 POLSKIE SPRAWY&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Beatrix Cenci Słowackiego&lt;/&gt;<br><br>Percy Shelley tak opisywał Beatrycze Cenci, ukazaną tuż przed śmiercią na portrecie malowanym przez Guido Reni: &lt;gap&gt;<br>Gdy Słowacki przystępował do pisania francuskiego dramatu Beatrix Cenci, w listopadzie 1832 roku w Paryżu, opisywanego przez Shelleya portretu Beatrycze jeszcze nie widział; we Włoszech był po raz pierwszy dopiero w 1836 roku. Czytał natomiast z pewnością dramat Shelleya i znał z przedmowy opisany przez Shelleya wizerunek. Mógł też znać obraz Paula
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego