Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
jej czasie historycznym. Powstające zatem po wojnie idee artystyczne rodziły się z poszukiwania adekwatnego wyrazu dla kształtu nowej epoki. Uwarunkowane jej determinantami manifestowały swój gwałtowny sprzeciw i arbitralne odcięcie się od błahych i indolentnych modeli malarstwa przeszłości, bazujących wyłącznie na kryteriach estetycznych. Stąd gest wyrzucenia ich za burtę nowych poszukiwań. Stąd też przy postępującej dewaluacji haseł doskonałości formy i warsztatu - sięgnięcie w poszukiwaniu najwłaściwszego języka dla wypowiedzenie prawdy o swoim czasie - po niewyeksploatowany samej rzeczywistości pojmowanej i użytkowanej w roli desygnatów wzruszeń i myśli ludzkiej. Ale nie tylko.
Owo wprzęgnięcie rzeczywistości w sztukę realizowało się w trzech płaszczyznach: jako środka przekazu
jej czasie historycznym. Powstające zatem po wojnie idee artystyczne rodziły się z poszukiwania adekwatnego wyrazu dla kształtu nowej epoki. Uwarunkowane jej determinantami manifestowały swój gwałtowny sprzeciw i arbitralne odcięcie się od błahych i indolentnych modeli malarstwa przeszłości, bazujących wyłącznie na kryteriach estetycznych. Stąd gest wyrzucenia ich za burtę nowych poszukiwań. Stąd też przy postępującej dewaluacji haseł doskonałości formy i warsztatu - sięgnięcie w poszukiwaniu najwłaściwszego języka dla wypowiedzenie prawdy o swoim czasie - po niewyeksploatowany samej rzeczywistości pojmowanej i użytkowanej w roli desygnatów wzruszeń i myśli ludzkiej. Ale nie tylko. &lt;page nr=45&gt;<br> Owo wprzęgnięcie rzeczywistości w sztukę realizowało się w trzech płaszczyznach: jako środka przekazu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego