Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
i preludium, natomiast w celu stworzenia kulminacji cyklu konstruuje dla całej części Agnus fugę. Również Krenz w Messa breve (1982) integrując Credo i dążąc do struktury zamkniętej tej części posługuje się kanonem. Fotek w Mszy o Najśw. M. P. Matce Kościoła (1974) w podobnym celu stosuje formę rondową (Pieśń I). Świder w Missa brevis (lata 80-te) wprowadza w dwu częściach (Kyrie i Sanctus) canto ostinato (wg określenia kompozytora) z różnym materiałem, integrujące te części wewnętrznie i równocześnie zamykające je. Poszczególne części w Missa brevis (1982/83) Kurylewicza są silnie, konsekwentnie i precyzyjnie integrowane wewnętrznie dzięki wykorzystaniu przez kompozytora kategorii modyfikacji
i preludium, natomiast w celu stworzenia kulminacji cyklu konstruuje dla całej części <name type="tit">Agnus</> fugę. Również Krenz w <name type="tit">Messa breve</> (1982) integrując Credo i dążąc do struktury zamkniętej tej części posługuje się kanonem. Fotek w <name type="tit">Mszy o Najśw. M. P. Matce Kościoła</> (1974) w podobnym celu stosuje formę rondową (Pieśń I). Świder w <name type="tit">Missa brevis</> (lata 80-te) wprowadza w dwu częściach (<name type="tit">Kyrie</> i <name type="tit">Sanctus</>) canto ostinato (wg określenia kompozytora) z różnym materiałem, integrujące te części wewnętrznie i równocześnie zamykające je. Poszczególne części w <name type="tit">Missa brevis</> (1982/83) Kurylewicza są silnie, konsekwentnie i precyzyjnie integrowane wewnętrznie dzięki wykorzystaniu przez kompozytora kategorii modyfikacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego