Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
początków do chwili obecnej dokonywała się postępowa ewolucja w osiągnięciach naukowych i w praktyce. W literaturze przedmiotu występuje szereg różnych klasyfikacji dorobku (ujęć, szkół, kierunków) tych nauk [1, 14, 29, 37, 46, 48]. Zwykle wymienia się cztery następujące szkoły (kierunki, podejścia, ujęcia) w dotychczasowym rozwoju nauk organizacji i zarządzania:
1 Szkoła klasyczna, składająca się z naukowego zarządzania (naukowej organizacji pracy) oraz zarządzania administracyjnego (klasycznej teorii organizacji).
2 Szkoła behawioralna (stosunków międzyludzkich).
3 Szkoła ilościowa, składająca się z teorii podejmowania decyzji oraz badań operacyjnych.
4 Szkoła integrująca, obejmująca ujęcie systemowe oraz sytuacyjne. Inspiracją dla tworzenia naukowej organizacji pracy była pilna potrzeba zwiększania
początków do chwili obecnej dokonywała się postępowa ewolucja w osiągnięciach naukowych i w praktyce. W literaturze przedmiotu występuje szereg różnych klasyfikacji dorobku (ujęć, szkół, kierunków) tych nauk [1, 14, 29, 37, 46, 48]. Zwykle wymienia się cztery następujące szkoły (kierunki, podejścia, ujęcia) w dotychczasowym rozwoju nauk organizacji i zarządzania:<br>1 Szkoła klasyczna, składająca się z naukowego zarządzania (naukowej organizacji pracy) oraz zarządzania administracyjnego (klasycznej teorii organizacji).<br>2 Szkoła behawioralna (stosunków międzyludzkich).<br>3 Szkoła ilościowa, składająca się z teorii podejmowania decyzji oraz badań operacyjnych.<br>4 Szkoła integrująca, obejmująca ujęcie systemowe oraz sytuacyjne. Inspiracją dla tworzenia naukowej organizacji pracy była pilna potrzeba zwiększania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego