Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni Laksa do wiersza Antoniego Słonimskiego. Te interpretacje złożyły się na płytę.

Droga do "Sztetlach" nie była łatwa, ale okazał się on jedną z ciekawszych inicjatyw ostatniej dekady. Utwory niewiele mają wspólnego z muzycznym pierwowzorem. Pojawia się tu np. paradokumentalny kolaż dźwiękowy cenionego elektronicznego eksperymentatora Wojtka Kucharczyka, a obok utwór napisany z symfonicznym rozmachem przez Tomasza Gwincińskiego. Ten wyrastający ze sceny yassowej bydgoski kompozytor zapowiada
wrażenie, minęło jednak kilka lat, zanim udało mi się dotrzeć do mieszkającego w Paryżu syna kompozytora André Laksa, który udostępnił mi partytury ojca. Socha poprosił ośmiu artystów o przygotowanie własnych kompozycji opartych na "Elegii żydowskich miasteczek", pieśni Laksa do wiersza Antoniego Słonimskiego. Te interpretacje złożyły się na płytę. <br><br>Droga do "Sztetlach" nie była łatwa, ale okazał się on jedną z ciekawszych inicjatyw ostatniej dekady. Utwory niewiele mają wspólnego z muzycznym pierwowzorem. Pojawia się tu np. paradokumentalny kolaż dźwiękowy cenionego elektronicznego eksperymentatora Wojtka Kucharczyka, a obok utwór napisany z symfonicznym rozmachem przez Tomasza Gwincińskiego. Ten wyrastający ze sceny yassowej bydgoski kompozytor zapowiada
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego