Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na świecie: ma 168 metrów długości, jego pokład jest szeroki na 23,5 metra i waży 26,5 tysiąca ton. Z powodu gigantomanii Tajfun jest wyjątkowo powolny i mało zwrotny. Lepszymi parametrami charakteryzuje się nowsza Alfa. Przy wadze 4,5 tysięcy ton
amerykański "George Washington" z roku 1959, mający aż 114 metrów długości, 19 metrów szerokości i blisko 7000 ton wyporności. W latach 70. nastała era okrętów "inteligentnych". Należy do nich bohater naszego artykułu "Toledo" - reprezentant klasy Los Angeles, opracowanej w roku 1976. Zaledwie rok później Rosjanie wyprodukowali bardzo podobny okręt typu Tajfun, który bezspornie jest do dziś największą łodzią podwodną na świecie: ma 168 metrów długości, jego pokład jest szeroki na 23,5 metra i waży 26,5 tysiąca ton. Z powodu gigantomanii Tajfun jest wyjątkowo powolny i mało zwrotny. Lepszymi parametrami charakteryzuje się nowsza Alfa. Przy wadze 4,5 tysięcy ton
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego