Typ tekstu: Książka
Autor: Kabatc Eugeniusz
Tytuł: Vinum sacrum et profanum
Rok: 2003
jakiś sens. Wino staje się niejako pośrednikiem pomiędzy doznaniem zmysłowym człowieka a jego duchem, pomiędzy jego szarą codziennością a barwnym pragnieniem, pomiędzy niemocą a mocą...
Mitologia grecka - a w ślad za nią rzymska - wprost mieni się od winnych odniesień. Tylko dzięki winu, jak pisze Jan Parandowski, Herakles odważył się zaatakować Tanatosa, a gdy próbowano określić jego wzrost, to mówiono, że "puchar z winem dwóch ludzi musiało mu podnosić". Wojownicy trojańscy, gdy wracali z bitwy, spotykali u bram miasta swoje matki, żony, siostry, które podawały im wino dla pierwszego pokrzepienia. A gdy na wyspie Naksos Ariadna zostaje żoną Dionizosa, boga wina, wyspa
jakiś sens. Wino staje się niejako pośrednikiem pomiędzy doznaniem zmysłowym człowieka a jego duchem, pomiędzy jego szarą codziennością a barwnym pragnieniem, pomiędzy niemocą a mocą...<br>Mitologia grecka - a w ślad za nią rzymska - wprost mieni się od winnych odniesień. Tylko dzięki winu, jak pisze Jan Parandowski, Herakles odważył się zaatakować Tanatosa, a gdy próbowano określić jego wzrost, to mówiono, że "puchar z winem dwóch ludzi musiało mu podnosić". Wojownicy trojańscy, gdy wracali z bitwy, spotykali u bram miasta swoje matki, żony, siostry, które podawały im wino dla pierwszego pokrzepienia. A gdy na wyspie Naksos Ariadna zostaje żoną Dionizosa, boga wina, wyspa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego