Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
samym sobą.
Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u. Kozak zuchwale wkracza na terytorium zbiorowej podświadomości Polaków, obszar narodowych mitów, wyobrażeń i obsesji. Jako klucza do tej mrocznej krainy używa sztandarowych dzieł polskiej kultury popularnej. W pracy "Klasztor inversus" przemontował ekranizacje Sienkiewiczowskiej "Trylogii", w "Nerwicy romantycznej
samym sobą. <br>Projekty foundfootage'owe nie są jednak zabawą niewinną. Przeciwnie - wielu artystów wykorzystuje manipulację gotowymi materiałami filmowymi jako skuteczną metodę uprawiania sztuki krytycznej i wywrotowej. - Chodzi zazwyczaj o wydobycie na powierzchnię i intensyfikację znaczeń kryjących się w filmach innych reżyserów, ujawnienie zaskakującej, niepokojącej, a nawet kompromitującej esencji cudzego dzieła - mówi Tomek Kozak, lubelski artysta, znany już jako jeden z najciekawszych przedstawicieli polskiego found footage'u. Kozak zuchwale wkracza na terytorium zbiorowej podświadomości Polaków, obszar narodowych mitów, wyobrażeń i obsesji. Jako klucza do tej mrocznej krainy używa sztandarowych dzieł polskiej kultury popularnej. W pracy "Klasztor inversus" przemontował ekranizacje Sienkiewiczowskiej "Trylogii", w "Nerwicy romantycznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego