Typ tekstu: Książka
Autor: Olszewski Daniel
Tytuł: Dzieje chrześcijaństwa w zarysie
Rok: 1996
mniejszej gminie mediolańskiej na ok. 20-30. W największych miastach imperium, w Rzymie, Aleksandrii, Antiochii, Kartaginie ujawniła się potrzeba stworzenia sieci kościołów pomocniczych, w których mogłyby się odbywać zebrania liturgiczne. W Rzymie w początkach IV w. spotykamy 25 takich kościołów (zwanych tituli), które stanowią zalążek przyszłej sieci parafialnej.

CHRZEŚCIJAŃSTWO RELIGIĄ UPRZYWILEJOWANĄ
Pokolenia chrześcijan IV w. były zupełnie inne niż pokolenia poprzednie. Podczas gdy do początków tego stulecia chrześcijaństwo było religią prawnie nie uznawaną w imperium, to od panowania cesarza Konstantyna poczynając - z krótką przerwą w latach 361-363 (panowanie Juliana, zwanego Apostatą) - Kościół cieszy się wolnością i stopniowo uzyskuje stanowisko uprzywilejowane
mniejszej gminie mediolańskiej na ok. 20-30. W największych miastach imperium, w Rzymie, Aleksandrii, Antiochii, Kartaginie ujawniła się potrzeba stworzenia sieci kościołów pomocniczych, w których mogłyby się odbywać zebrania liturgiczne. W Rzymie w początkach IV w. spotykamy 25 takich kościołów (zwanych &lt;foreign lang="it"&gt;tituli&lt;/&gt;), które stanowią zalążek przyszłej sieci parafialnej.<br><br>&lt;tit1&gt;CHRZEŚCIJAŃSTWO RELIGIĄ UPRZYWILEJOWANĄ&lt;/&gt; <br>Pokolenia chrześcijan IV w. były zupełnie inne niż pokolenia poprzednie. Podczas gdy do początków tego stulecia chrześcijaństwo było religią prawnie nie uznawaną w imperium, to od panowania &lt;name type="person"&gt;cesarza Konstantyna&lt;/&gt; poczynając - z krótką przerwą w latach 361-363 (panowanie &lt;name type="person"&gt;Juliana&lt;/&gt;, zwanego &lt;name type="person"&gt;Apostatą&lt;/&gt;) - Kościół cieszy się wolnością i stopniowo uzyskuje stanowisko uprzywilejowane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego