Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Głos Pasłęka
Nr: various
Miejsce wydania: Pasłęk
Rok: 2004
także do angielskich doświadczeń w zakresie budowy transporterów kolejowych (roll-bock). Przy ówczesnym stanie techniki propozycja Steenkego była wyjątkowo nowatorska.
Budowę Kanału Ostródzko-Elbląskiego rozpoczęto w 1844 r., prowadząc ją równocześnie na kilku odcinkach. W latach 1844-1850 zakończono budowę kanału łączącego Miłomłyn z jez. Jeziorak (tzw. Liebemühl- Geserich Kanal). W latach 1845-1850 skanalizowano rzekę Liwę, na odcinku od Miłomłyna do Ostródy. W latach 1849/50 zakończono przebudowę starszego kanału między jez. Jeziorak i Ewingi (tzw. Weinsdorfer Kanal). Połączenia międzyjeziorne na odcinku Miłomłyn - Buczyniec zakończono do 1860 r. Równocześnie wykonano kanał pomiędzy jez. Druzno a Całunami/Jeleniami. 31 sierpnia zakończono prace
także do angielskich doświadczeń w zakresie budowy transporterów kolejowych (roll-bock). Przy ówczesnym stanie techniki propozycja Steenkego była wyjątkowo nowatorska. <br>Budowę Kanału Ostródzko-Elbląskiego rozpoczęto w 1844 r., prowadząc ją równocześnie na kilku odcinkach. W latach 1844-1850 zakończono budowę kanału łączącego Miłomłyn z jez. Jeziorak (tzw. Liebemühl- Geserich Kanal). W latach 1845-1850 skanalizowano rzekę Liwę, na odcinku od Miłomłyna do Ostródy. W latach 1849/50 zakończono przebudowę starszego kanału między jez. Jeziorak i Ewingi (tzw. Weinsdorfer Kanal). Połączenia międzyjeziorne na odcinku Miłomłyn - Buczyniec zakończono do 1860 r. Równocześnie wykonano kanał pomiędzy jez. Druzno a Całunami/Jeleniami. 31 sierpnia zakończono prace
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego