Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 29
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Morskiego Oka.

Budowniczy Orlej Perci

Jakub Wawrytko należał także do budowniczych Orlej Perci, wysokogórskiego szlaku, będącego najtrudniejszym w Tatrach. Przypomnijmy, że projekt zbudowania tej najpiękniejszej powietrznej drogi nad Zakopanem wysunął w roku 1901 poeta Franciszek H. Nowicki, a budowy szlaku dokonano w latach 1903-1906 pod kierunkiem jej propagatora - księdza Walentego Gadowskiego, który koszty budowy szlaku pokrył wspólnie z Towarzystwem Tatrzańskim. Ciekawostką niech będzie fakt, że przy budowie szlaku niektóre fragmenty Orlej Perci przeszedł ksiądz Gadowski wraz z góralskimi przewodnikami jako pierwszy. Odcinek, prowadzący przez Wołoszyn, budowali jurgowianie, ale gdy weszli w teren trudniejszy, okolice Buczynowych Turni, to zaczęło się im
Morskiego Oka.<br><br>&lt;tit&gt;Budowniczy Orlej Perci&lt;/&gt;<br><br>Jakub Wawrytko należał także do budowniczych Orlej Perci, wysokogórskiego szlaku, będącego najtrudniejszym w Tatrach. Przypomnijmy, że projekt zbudowania tej najpiękniejszej powietrznej drogi nad Zakopanem wysunął w roku 1901 poeta Franciszek H. Nowicki, a budowy szlaku dokonano w latach 1903-1906 pod kierunkiem jej propagatora - księdza Walentego Gadowskiego, który koszty budowy szlaku pokrył wspólnie z Towarzystwem Tatrzańskim. Ciekawostką niech będzie fakt, że przy budowie szlaku niektóre fragmenty Orlej Perci przeszedł ksiądz Gadowski wraz z góralskimi przewodnikami jako pierwszy. Odcinek, prowadzący przez Wołoszyn, budowali jurgowianie, ale gdy weszli w teren trudniejszy, okolice Buczynowych Turni, to zaczęło się im
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego