Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Następca Aleksandra, Aleksander Walker junior, za zasługi firmy dla Wielkiej Brytanii oddane podczas I wojny światowej, otrzymał od dworu brytyjskiego tytuł szlachecki. Od 1909 roku symbolem Johnnie Walkera jest słynny rysunek śmiało kroczącej postaci w czerwonym surducie, zaprojektowanej przez pioniera brytyjskiego komiksu prasowego Toma Browne'a. Legenda głosi, że pierwowzór Jasia Wędrowniczka Browne naszkicował na odwrocie karty dań pewnej restauracji, do której Walkerowie zaprosili go, by przedyskutować rysunek reklamowy dla swojej marki. Zanim skończyli jeść, a nie zaczęli jeszcze rozmawiać, projekt Jasia był gotowy. Jaś Wędrowniczek jako symbol obu lansowanych przez firmę marek - Red i Black Label - w niewiele zmienionej formie przetrwał
Następca Aleksandra, Aleksander Walker junior, za zasługi firmy dla Wielkiej Brytanii oddane podczas I wojny światowej, otrzymał od dworu brytyjskiego tytuł szlachecki. Od 1909 roku symbolem Johnnie Walkera jest słynny rysunek śmiało kroczącej postaci w czerwonym surducie, zaprojektowanej przez pioniera brytyjskiego komiksu prasowego Toma Browne'a. Legenda głosi, że pierwowzór Jasia Wędrowniczka Browne naszkicował na odwrocie karty dań pewnej restauracji, do której Walkerowie zaprosili go, by przedyskutować rysunek reklamowy dla swojej marki. Zanim skończyli jeść, a nie zaczęli jeszcze rozmawiać, projekt Jasia był gotowy. Jaś Wędrowniczek jako symbol obu lansowanych przez firmę marek - Red i Black Label - w niewiele zmienionej formie przetrwał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego