Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
wyimaginowanej krainie Nibylandii. Jest przenikliwą, inteligentną metaforą dojrzewania do odpowiedzialności i miłości młodego człowieka, który zbudował sobie sztuczny świat po stracie rodziców. Zazwyczaj ten drugi wątek, bez którego bajka o Piotrusiu Panie wydaje się śmiesznie naiwna, był traktowany jako zbędny dydaktyczny balast. Sukces ekranizacji dokonanej przez Australijczyka P.J. Hogana ("Wesele Muriel") polega na dochowaniu wierności oryginałowi i na umiejętnym znalezieniu równowagi pomiędzy dynamiczną, atrakcyjną fabułą oraz mądrym, wcale nie przesadnie moralizującym przesłaniem. Budzącym szacunek osiągnięciem reżysera jest również obsadzenie w rolach dziecięcych bohaterów znakomitych, choć jeszcze nieznanych aktorów: Jeremy Sumptera (Piotruś Pan) i przede wszystkim debiutantki Rachel Hurd-Wood (Wendy
wyimaginowanej krainie Nibylandii. Jest przenikliwą, inteligentną metaforą dojrzewania do odpowiedzialności i miłości młodego człowieka, który zbudował sobie sztuczny świat po stracie rodziców. Zazwyczaj ten drugi wątek, bez którego bajka o Piotrusiu Panie wydaje się śmiesznie naiwna, był traktowany jako zbędny dydaktyczny balast. Sukces ekranizacji dokonanej przez Australijczyka P.J. Hogana ("Wesele Muriel") polega na dochowaniu wierności oryginałowi i na umiejętnym znalezieniu równowagi pomiędzy dynamiczną, atrakcyjną fabułą oraz mądrym, wcale nie przesadnie moralizującym przesłaniem. Budzącym szacunek osiągnięciem reżysera jest również obsadzenie w rolach dziecięcych bohaterów znakomitych, choć jeszcze nieznanych aktorów: Jeremy Sumptera (Piotruś Pan) i przede wszystkim debiutantki Rachel Hurd-Wood (Wendy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego