Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Kieślowskiego.

Rosyjskie "Wesele"

Wracają na wielkie festiwale Rosjanie, nieźle kombinujący, jak pokazać swój kraj na ekranie, by zadowolić zagranicznych ekspertów odpowiedzialnych za selekcję wstępną. I nieźle im się to udaje: w zeszłym roku był w Cannes "Cyrulik syberyjski", w tym roku w Berlinie "Córka kapitana", a teraz znowu w Cannes - "Wesele" Pawła Łungina, który jest reżyserem nieźle już zadomowionym na Zachodzie, skąd dostaje pieniądze na kolejne projekty. Dwa pierwsze tytuły to wielkie widowiska historyczno-folklorystyczne, tworzone od pierwszego klapsa z myślą o sukcesach eksportowych. Z "Weselem" jest zupełnie inaczej, gdyż to obraz bardzo współczesny, z gatunku mały realizm, ale z wyraźnymi
Kieślowskiego.<br><br>&lt;tit&gt;Rosyjskie "Wesele"&lt;/&gt;<br><br>Wracają na wielkie festiwale Rosjanie, nieźle kombinujący, jak pokazać swój kraj na ekranie, by zadowolić zagranicznych ekspertów odpowiedzialnych za selekcję wstępną. I nieźle im się to udaje: w zeszłym roku był w Cannes "Cyrulik syberyjski", w tym roku w Berlinie "Córka kapitana", a teraz znowu w Cannes - "Wesele" Pawła Łungina, który jest reżyserem nieźle już zadomowionym na Zachodzie, skąd dostaje pieniądze na kolejne projekty. Dwa pierwsze tytuły to wielkie widowiska historyczno-folklorystyczne, tworzone od pierwszego klapsa z myślą o sukcesach eksportowych. Z "Weselem" jest zupełnie inaczej, gdyż to obraz bardzo współczesny, z gatunku mały realizm, ale z wyraźnymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego