Typ tekstu: Książka
Autor: Pinkwart Maciej
Tytuł: Zakopane i Tatry
Rok: 1992
1919 roku, w jednym z licznych nie zrealizowanych planów rozwoju Zakopanego. W latach dwudziestych kierownik zakopiańskiej elektrowni, Jan Kontrymowicz-Ogiński, przedstawił konkretny projekt, na którego realizację zabrakło jednak środków. Dopiero prężna Liga Popierania Turystyki wespół z Polskim Związkiem Narciarskim - obydwie instytucje zarządzane przez płk. Aleksandra Bobkowskiego, twórcę kolejki na Kasprowy Wierch - doprowadziły do zrealizowania projektu. Wykorzystano okazję, jaką dawały organizowane w Zakopanem w 1939 roku narciarskie mistrzostwa Świata FIS i uruchomiono kolejkę w grudniu 1938 roku, po niespełna 5 miesiącach budowy. Roboty prowadziła spółka "Linkolkasprowy", a urządzenia wykonała szwajcarska firma L. de Roll.
Kolejka linowo-terenowa, to znaczy taka, która jedzie
1919 roku, w jednym z licznych nie zrealizowanych planów rozwoju Zakopanego. W latach dwudziestych kierownik zakopiańskiej elektrowni, Jan Kontrymowicz-Ogiński, przedstawił konkretny projekt, na którego realizację zabrakło jednak środków. Dopiero prężna Liga Popierania Turystyki wespół z Polskim Związkiem Narciarskim - obydwie instytucje zarządzane przez płk. Aleksandra Bobkowskiego, twórcę kolejki na Kasprowy Wierch - doprowadziły do zrealizowania projektu. Wykorzystano okazję, jaką dawały organizowane w Zakopanem w 1939 roku narciarskie mistrzostwa Świata FIS i uruchomiono kolejkę w grudniu 1938 roku, po niespełna 5 miesiącach budowy. Roboty prowadziła spółka "Linkolkasprowy", a urządzenia wykonała szwajcarska firma L. de Roll.<br> Kolejka linowo-terenowa, to znaczy taka, która jedzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego