Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
systemu, zwane logogenami, odpowiadają jednostkom języka mówionego. Obydwa systemy przetwarzania informacji mogą działać niezależnie od siebie, albo też w sposób synchroniczny. Odbiór informacji w jednym systemie może powodować pobudzenie drugiego z nich.
Opisane powyżej mechanizmy percepcji wskazują na brak możliwości określania wpływu cech werbalnych komunikatu reklamowego, bez uwzględnienia cech wizualnych. Współdziałanie obydwu systemów istotne jest w kontekście wpływu mechanizmów pamięci na procesy decyzyjne. Jednoczesny zapis określonej informacji w kodzie werbalnym i wizualnym powoduje silny wzrost efektywnego zapamiętywania materiału. Koncepcja Paivio określa także poziomy, na których odbierana może być informacja zależnie od jakości percepcji:
1, poziom reprezentacji - cechy sensoryczne informacji aktywizują odpowiadające
systemu, zwane logogenami, odpowiadają jednostkom języka mówionego. Obydwa systemy przetwarzania informacji mogą działać niezależnie od siebie, albo też w sposób synchroniczny. Odbiór informacji w jednym systemie może powodować pobudzenie drugiego z nich. <br>Opisane powyżej mechanizmy percepcji wskazują na brak możliwości określania wpływu cech werbalnych komunikatu reklamowego, bez uwzględnienia cech wizualnych. Współdziałanie obydwu systemów istotne jest w kontekście wpływu mechanizmów pamięci na procesy decyzyjne. Jednoczesny zapis określonej informacji w kodzie werbalnym i wizualnym powoduje silny wzrost efektywnego zapamiętywania materiału. Koncepcja Paivio określa także poziomy, na których odbierana może być informacja zależnie od jakości percepcji: <br>1, poziom reprezentacji - cechy sensoryczne informacji aktywizują odpowiadające
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego