Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 01.03 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości.
2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną aluzją, wierząc w inteligencję widza.
3. Andrzej Jakimowski - za "Zmruż oczy". W różnych rzeczach może Hollywood wyręczać Europę, ale nigdy tego nie robiło w domenie kina poetyckiego. Takiego, w którym admirujemy nie "dzianie się wypadków", ale subtelność reakcji, swoistość celnie
Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości. <br>2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną aluzją, wierząc w inteligencję widza. <br>3. Andrzej Jakimowski - za "Zmruż oczy". W różnych rzeczach może Hollywood wyręczać Europę, ale nigdy tego nie robiło w domenie kina poetyckiego. Takiego, w którym admirujemy nie "dzianie się wypadków", ale subtelność reakcji, swoistość celnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego