Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
ciała, muszle zawieszone w powietrzu, postacie kobiet z wysuniętymi szufladami, tworzą zaskakujące symbole. Dali maluje wizje z granicy snu i marzeń, wyraża stany podświadome i obsesyjne pragnienia.
Innym wielkim tematem pojawiającym się w jego twórczości jest upływ czasu: z zainteresowania teorią względności Einsteina powstały wielkie symbole: miękkie zegary, cieknące cyferblaty ("Wytrwałość wspomnienia" 1931).Zafascynowanie misterium religijnym i tajemnicą wiary zrodziło kompozycje malarskie, których głównym tematem jest ukrzyżowanie. Największe z nich to hiperrealistyczny "Chrystus ukrzyżowany" z 1951 r. sprowadzony na wystawę z muzeum w Glasgow oraz "Ukrzyżowanie czyli korpus hiperkubiczny" z 1954 r., oparty na twórczości Juana de Herrery, nadwornego architekta Filipa
ciała, muszle zawieszone w powietrzu, postacie kobiet z wysuniętymi szufladami, tworzą zaskakujące symbole. Dali maluje wizje z granicy snu i marzeń, wyraża stany podświadome i obsesyjne pragnienia.<br>Innym wielkim tematem pojawiającym się w jego twórczości jest upływ czasu: z zainteresowania teorią względności Einsteina powstały wielkie symbole: miękkie zegary, cieknące cyferblaty ("Wytrwałość wspomnienia" 1931).Zafascynowanie misterium religijnym i tajemnicą wiary zrodziło kompozycje malarskie, których głównym tematem jest ukrzyżowanie. Największe z nich to hiperrealistyczny "Chrystus ukrzyżowany" z 1951 r. sprowadzony na wystawę z muzeum w Glasgow oraz "Ukrzyżowanie czyli korpus hiperkubiczny" z 1954 r., oparty na twórczości Juana de Herrery, nadwornego architekta Filipa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego