Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2930
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
się śmiać już przy pierwszych kwestiach aktorów. Nawet nie czekają, aż wyklaruje się styl i język inscenizacji. Oni nie przyszli tu po intelektualne porywy, ale dla rozrywki: zapłaciłem 10 funtów i chcę mieć "fun". Wpływy z komercyjnych widowisk umożliwiają Assembly Rooms pokazanie gruzińskiej "Antygony" Temura Czekidze i gwiazdorskich popisów Sussane York czy Garetha Armstronga.
Publiczność studencka fringe'u gromadzi się na kilku scenach "Glided Balloon", firmujących ambitne eksperymenty spod znaku teatralnej Dogmy i nowych brutalistów oraz, dla równowagi, kilkadziesiąt widowisk komediowych przypominających poczuciem humoru i stylem wykonania młode kabarety krakowskiej "PAKI". W venue 34, czyli w "C" i na jego scenach-klonach
się śmiać już przy pierwszych kwestiach aktorów. Nawet nie czekają, aż wyklaruje się styl i język inscenizacji. Oni nie przyszli tu po intelektualne porywy, ale dla rozrywki: zapłaciłem 10 funtów i chcę mieć &lt;foreign lang="eng"&gt;"fun"&lt;/&gt;. Wpływy z komercyjnych widowisk umożliwiają &lt;name type="place"&gt;Assembly Rooms&lt;/&gt; pokazanie gruzińskiej &lt;name type="tit"&gt;"Antygony"&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Temura Czekidze&lt;/&gt; i gwiazdorskich popisów &lt;name type="person"&gt;Sussane York&lt;/&gt; czy &lt;name type="person"&gt;Garetha Armstronga&lt;/&gt;. <br>Publiczność studencka &lt;foreign lang="eng"&gt;fringe'u&lt;/&gt; gromadzi się na kilku scenach &lt;name type="tit"&gt;"Glided Balloon"&lt;/&gt;, firmujących ambitne eksperymenty spod znaku teatralnej &lt;name type="tit"&gt;Dogmy&lt;/&gt; i nowych brutalistów oraz, dla równowagi, kilkadziesiąt widowisk komediowych przypominających poczuciem humoru i stylem wykonania młode kabarety krakowskiej &lt;name type="org"&gt;"PAKI"&lt;/&gt;. W &lt;foreign&gt;venue&lt;/&gt; 34, czyli w "C" i na jego scenach-klonach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego